Crypto BriefingKriptohaber

MetalCore’un CTO’su Web3 oyununu nasıl eğlenceli hale getireceğimizi anlatıyor: “Anladığımızı kullanıyoruz”

Bu makaleyi paylaş

DappRadar’ın “Dapp Endüstrisinin Durumu 1. Çeyrek 2024” raporuna göre, Blockchain oyunları ilk çeyreğe hakim oldu ve bu dönemdeki tüm zincir içi faaliyetlerin %30’unu temsil etti. Rapor, ilk çeyrekte günlük ortalama 2,1 milyon cüzdanın aktif olduğunu vurguluyor.

Blockchain üzerindeki oyun etkinliğindeki bu hakimiyet, analistlerin bu döngünün eğlenceye odaklanan Web3 oyunlarına ilişkin beklentilerinin karşılandığı anlamına gelebilir. MetalCore, eğlenceli oynanışa odaklanan bu yeni oyun grubundan bir blockchain atış oyunudur ve ikinci kapalı beta testinde başarıya ulaşıyor.

“[The number of players] Aslında beklediğimizden çok daha fazlası. Birkaç yüz, belki 1000 oyuncu planladık. 9.000’e yakın oyuncumuz ve günlük 1.500 ila 2.000 aktif kullanıcımız var. Ve herhangi bir zamanda 300 ila 400 arasında eş zamanlı kullanıcımız olur; bu da ücretsiz olarak mevcut olmayan bir oyun için gerçekten iyi bir şey, yine de bir bekleme listesine kaydolmanız ve anahtarları almanız gerekiyor,” diye paylaştı CTO’su Dan Nikolaides Metal çekirdek.

Nikolaides, MetalCore’un ikinci kapalı beta testinin, büyük ölçüde oyun ekonomisini test etmek ve hataları kontrol etmek için kullanılan iki haftalık bir sürenin ardından 16 Mayıs’ta sona ereceğini ekledi. Bu test dönemleri oyun tamamlanmadan yürütüldüğü için oyuncuları elde tutmak daha zordur; bu nedenle MetalCore ekibi, haftada 50 saate kadar oyuna vakit ayıran oyuncu sayısına şaşırdı.

Bununla birlikte, bir blockchain oyununu eğlenceli hale getirmek kolay bir iş değil, özellikle de yeni Web3 oyunlarının arkasındaki ekiplerin çoğunun geleneksel oyun endüstrisinden olması ve yeni standartlara alışması gerektiği için.

“Web3 endüstrisi hâlâ çok genç, dolayısıyla neyin doğru olduğunu bilmek zor. Bu da Web2’de yapacağımızdan daha fazla yön değiştirmeye yol açıyor. İş perspektifinden yön değiştirmek, genellikle Web2’de yapmanız gereken bir şey değildir. Bu daha çok şunu düşünmekle ilgili: peki, bu premium bir oyun olacak ya da oynaması ücretsiz bir oyun olacak ya da onu paketler halinde satacağız ya da ne yapacaksa onu yapacağız. İş planı ne olursa olsun, bu, tüm geliştirme sürecinizi değiştirmenizi gerektirmez.”

Ancak Web3’te dijital varlıkları dağıtmak için bir blockchain seçmek ve oyunda token bulunup bulunmayacağına karar vermek gibi dikkate alınması gereken daha fazla faktör var. MetalCore’un CTO’su, bunun, kullanılan teknoloji yığınını ve ekibin dijital varlıklarla neler yapabileceğini büyük ölçüde etkilediğini söyledi.

“Onları yükseltebilecek miyiz? Ucuza yükseltebileceğimiz ve oyuncuların seviye atlayabileceği niteliklere sahip olacaklar mı? Yoksa bu çok mu maliyetli olacak? Bu sadece şeylerin en basitidir. İş açısından bile, pazar perspektifinden ne zaman piyasaya sürmemiz gerektiğini sorgulamamız gerekiyor. Mesela bir token başlatmak için iyi bir zaman ne zaman? Kiminle ortak olmalıyız? Bunların hepsi oyunu yapmanın yanı sıra almamız gereken çok ama çok zor kararlardır ve tüm bunları çözmemiz için kesinlikle bir öğrenme eğrisi vardı.”

Bir fikri karalamak

MetalCore, Titanfall ve Destiny gibi ünlü oyunları hatırlatan çok oyunculu bir atış oyunudur. Oyuncular görevlere katılabilir, farklı savaş araçları kullanabilir ve uzaylı canavarlarla savaşabilirler. Nikolaides, çok oyunculu bir çevrimiçi oyun yaratma kararının “şirket DNA’sına” bağlı olduğunu ancak bunun Web3’ün dışında başladığını paylaştı.

“Buna aslında bir VR oyunu olarak başladık. Biz de Quest 2 için World of Mechs adında bir VR oyunu yaptık [VR goggles]. Ve bu gerçekten eğlenceliydi. Kurucumuzun mekanik oyunlar geliştirme konusunda uzun bir geçmişi var. Ve bunu bir kez yaptığımızda, eğlenceli mekanik savaşlar için gerçekten iyi bir temele sahip olduk. Biz de şöyle düşündük: ‘Ya bunu alıp büyük bir bilgisayar oyunu yapsak?’ Ve o zamanlar bunu nasıl finanse edeceğimizden emin değildik. Bunu nasıl gerçekleştireceğimizden emin değildik.”

Ekip, yalnızca “bir oyunu Web3’e çarpmaya” çalışmak yerine, sıfırdan yeni bir blockchain oyunu yaratabileceğinden, Web3’e geçiş mantıklı oldu. Nikolaides, bu kararın ardından oyunu ücretsiz oynanabilir hale getirmenin bir sonraki mantıklı adım olduğunu, zira ekibin oyunu pahalı NFT’lerle kontrol altına almak istemediğini ve oyuncuların bunun etrafında bir topluluk oluşturmasına olanak sağladığını açıkladı.

“NFT’lerle kapı bekçiliği oyunları hiç de eğlenceli değil. Bunun gibi oyunların eğlenceli yanı, gösteriş yapabildiğiniz zamandır. Eğer gerçekten harika bir şeyiniz varsa, doğal olarak başkalarına da göstermek istersiniz. Ancak sırf oynamak için çok pahalı bir NFT satın almanız gereken bir oyun yaparsanız gösteriş yapacak kimse kalmaz. ‘Aman tanrım, bu çok havalı’ diyen başka kimse yok. Yani genel olarak insanlar, sadece ortalama bir insan, bir şeyi başardıklarını hissetmeyi gerçekten seviyor.”

Basit tutun

Nikolaides, yeni bir sektöre alışmanın başlangıçtaki engelinin yanı sıra, eğlenceli bir Web3 oyunu oluştururken karşılaşılan ek zorlukları ve MetalCore ekibinin bunları nasıl aştığını paylaşıyor. “Web 2’de bile eğlenceli bir oyun yapmanın getirdiği tüm normal zorluklar var ve bu da başlı başına zor. Ayrıca Web3’te çalışan bir sistem tasarlamanın ekonomik zorlukları gibi ek zorluklar da var.”

Nikolaides, MetalCore’un yaklaşımının “anladıkları şeye mümkün olduğunca yakın olmak” olduğunu söylüyor. Bir karakter oluşturma, seviyesini yükseltme, ekipmanlarını iyileştirme, potansiyel olarak onu geliştirmek ve onu “süper kötü” hale getirmek için zaman, enerji, kaynak ve para harcama fikrini zaten anladılar.

“Sonra NFT’lerin serbest pazarıyla insanların yükseltilmiş karakterleri satmak isteyeceğini düşündük. Biz de oyunumuzu bir nevi karakterleri geliştirmek üzerine tasarladık, değil mi? Bu bizim için çok önemliydi, çünkü çok karmaşık bir şey yapmaya çalışmak yerine, Web2’de öğrendiğimiz, karakterleri yükseltmeyi içeren oyun ekonomileri tasarlamaktan anladığımız birçok dersi alabilirdik ve sonra bir nevi bunu yapabilirdik. Web3 dostu olacak şekilde.”

Bu makaleyi paylaş

kaynak: Gino Matos, https://cryptobriefing.com/metalcore-blockchain-gaming-success/

Diğer Yazılar

1 of 7.220

Cevap Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir