NFT Fest Avustralya’nın kurucu ortağı Greg Oakford, bir koleksiyoncu ve hayranların bakış açısından NFT dünyasına dair rehberinizdir.
On yedi yıl önce Pindar Van Arman, kendisi gibi tuval üzerine fırçayla resim yapan bir robot yaptı.
O zamandan beri, her yinelemesinde “daha çok benim boyadığım gibi” resim yapmaya çalışan daha karmaşık bir yapay zekaya sahip olan birkaç robot yaptı.
OG terimi çoğu zaman haksız yere ortalıkta dolaşıyor, ancak konu yapay zeka sanatına geldiğinde Van Arman gerçekten de öyle.
2015 yılında bitPaintr başlıklı ilk kripto sanat projesini yarattı ve 2018’de ilk Ethereum nonfungible token’ını (NFT) bastı. “Bir Robot Tarafından Çizilmiş Yapay Zeka Hayali Portre” SuperRare’de.
“2015 yılı gerçekten zordu çünkü teknolojiyi duygusal bir şekilde açıklamaya çalışmakta zorluk çekiyordum. Bu, insanların ‘Bir dakika, bunlar duygusal olamayacak robotlar’ diyeceği içgüdüsel bir tepkiyi tetikledi” diyor Van Arman.
“İnsanların sanatçıların geçimini sağlamanın yeterince zor olduğunu söyledikleri zamanlar nefret dolu e-postalar alıyordum. Artık robotlarla rekabet etmek zorundayız. O zamanlar çok fazla engel vardı.”
Yapay zeka sanatının geçerliliği
Yapay zeka sanatının geçerliliğini sorgulayan alaycılara göre Van Arman bir dereceye kadar onlarla aynı fikirde ama yapay zekanın sanatçı olarak etiketlenmesi ile yaratıcı olmak arasında bir ayrım yapıyor.
“Onlarla aynı fikirde olduğum şey, yapay zekanın sanat yapamayacağıdır. Ancak yapay zeka, bir sanatçının sanat yapmak için kullanabileceği bir araçtır. Bu terimlerle ifade ettiğinizde, hiç kimse sizinle gerçekten aynı fikirde olamaz. Bundan hoşlanmayabilirler ama aynı fikirde olmamaları onlar için zor” diyor Van Arman.
“İşte tam da burada tartışmalı hale geliyor; işte iddia ettiğim orta yol; bunu gördüğüm ve programladığım için doğru olduğunu biliyorum; Yapay zeka bir sanatçı olamaz. Yapay zeka yaratıcı olabilir. İnsanların yaratıcı olmasına çok benzer bir şekilde yaratıcı.”
Van Arman, çalışmalarını açıklarken insanların gözlerinin parlamasına yabancı değil.
“Yıllar boyunca süren tüm sorgulamalar ve şüpheler bana doğru yolda olduğumu söyledi çünkü sanat dünyasında eserlerinizin çok tuhaf olduğunu söyleyen sanatçılar olduğunda, bir şeylerin peşinde olduğunuzu anlarsınız. Demek istediğim, sanatçılar var olan en avangard, ileri görüşlü gruptur” diyor Van Arman.
“Sanatçıların ve sanat küratörlerinin doğru olduğunu bildiğiniz bir şeyi elde edememeleri ve bir şeyin imkansız olduğunu söylemeleri için, zamanın henüz gelmediğini bilin ve bunun peşinden gitmeye devam edin.”
İşlem yapma özgürlüğü
Van Arman sık sık telif hakları lehinde konuşarak mevcut yazarın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki grevini destekledi.
“Her zaman telif hakkı tartışmasının ortasındayım çünkü onları %100 destekliyorum ve destekliyorum çünkü onlar yazı dünyasında varlar, kesinlikle kayıt dünyasında varlar. Hollywood şu anda grevde çünkü yazarlar yayın hizmetlerinden telif ücreti almayı bıraktı. Bu onların hayatlarını önemli ölçüde etkiledi ve şimdi yine bu durumdan yararlanılıyor. Van Arman, Hollywood grevinin tamamının Netflix ve diğerleri gibi yayın hizmetlerinden alınan telif haklarıyla ilgili olduğunu söylüyor.
Van Arman, Ethereum ağının “İşlem Özgürlüğünü” garanti altına almak için daha iyi bir araç sağladığını iddia ederek telif haklarını takip etmenin zorluğuna dikkat çekiyor.
“Varlığın %100 egemen olması gerektiği yeni bir felsefe. Bir şeye sahipseniz, onun üzerinde tam kontrole sahipsiniz, telif ücreti ödemek zorunda kalmamalısınız. Telif haklarının bahşiş gibi olduğunu söyleyen insanlara karşı erkenden sert bir tavır aldım” diyor Van Arman.
“İşlem yapma özgürlüğüne katılıyorum ve bu, sanatçıların sanat eserlerimin telif hakkı olduğunu ve beğenmezseniz satın almak zorunda olmadığınızı söyleme hakkına sahip olduğu anlamına geliyor. Kimse seni onu almaya zorlamıyor ve bu bana çok mantıklı geliyor. Ama nedense bunu insanlara anlatmakta zorlanıyorum. Hayır, hayır, takyidat olmadığı sürece malın değersiz olduğunu söylüyorlar. Değersiz olduğunu düşünebilirler ama başkası için bir değeri olabilir.”
Önemli satışlar
Hızlı soru-cevap
Birisi sanatınıza baktığında, onun deneyimlemesini umduğunuz herhangi bir özel duygu var mı?
“Benim için yapay zeka sanatı yapma amacım ve peşinde olduğum duygu, insanların bunun yapay zeka sanatı olduğunu bilmemesini sağlamak. Bir şeyi hissetmek, bir şeyi gözlemlemek ve görüntünün bir robot tarafından çizildiğini bilmemek. Daha sonra bunun bir robot tarafından boyandığını fark ettiler ve bu da hikayenin bir parçası haline geldi. Çifte çekim yapabilirler ve hikayeyi bunun aracılığıyla öğrenirler.”
Bugüne kadar sanat kariyerinizi etkileyenler kimlerdir?
“Burada cevap vermek istemiyorum. Cevap vermek istemiyorum çünkü bazılarıyla artık arkadaşım ve onlara benim etkileyicilerim olduklarını bilmenin tatminini yaşatmak istemiyorum haha.
Eğer öğrenirlerse dayanılmaz hale gelirlerdi ki bu kesinlikle doğru. Bu alanın sevdiğim yanı bu, büyük etkileyicilerimle takılıyorum ve bu gerçekten eğlenceli. Onu seviyorum.”
Bir eserinizin sahibi olduğunu bilerek sizi gülümseten önemli koleksiyoneriniz kim?
“Sahip olduğum bir koleksiyoncu var ve bu alışılmadık bir durum ve bu koleksiyoncunun bu kadar sıradışı olmasından gerçekten keyif alıyorum çünkü bu koleksiyoncu sessiz ve muhtemelen kripto alanındaki en büyük yapay zeka sanat koleksiyonuna sahip ancak sosyal medyada varlığı yok. Sıfır.
Bu toplayıcıya ironik bir şekilde platform değil Blur adı veriliyor. Blur’un neden yüzüme gerçekten bir gülümseme getirdiği, koleksiyonculuk konusunda o kadar vicdanlı olmaları ki diğer insanları etkilemek istemiyorlar, bir şeyi taklit etmek istemiyorlar ve sonra da onlar onu taklit ettikleri için başkalarının da onu taklit etmesini istemiyorlar. . Bence bu gerçekten asil bir davranış, koleksiyonculuk kalpten geliyor ve asla çantalarının reklamını yapmıyorlar ama deli gibi koleksiyon yapıyorlar.”
Ayrıca okuyun
Cüzdanınızda kendi NFT’niz olmayan en sevdiğiniz NFT hangisi?
“Bana en çok keyif veren şey CryptoPunk’ım. Ben punk’ın sahibiyim 7627. Koleksiyonumu düşündüğümde bu aslında çok bariz bir seçim.”
Pindar sanat yaratırken neleri dinliyor:
“Birçok EDM müziği. Ayrıca arada sırada Pink Floyd’du.”
NFT sanat piyasalarında başka yerlerde sıcak olan ne?
Yawanawa RüzgarlarıBrezilya Yerli Yawanawa ve Refik Anadol koleksiyon yanıyor. Zemin, hafta başında 10 ETH tabanını aştı ve son iki haftada iki kattan fazla arttı.
Diğer büyük satışlar şunları içerir:
Sadece iki taze Squiggle nanesi kaldı
İkonik Chromie Squiggles koleksiyonunun basımı neredeyse bitti. 30 Ağustos’ta kurucu Erick “Snowfro” Calderon, 66 yeni Squiggle’ın dünyaya çıkacağını ve 10.000 koleksiyon için yalnızca iki Squiggle’ın kalacağını tweetledi.
Snowfro 66’yı aileye, sanatçılara, koleksiyonculara, kurumlara ve arkadaşlara dağıtırken, Squiggle #9998’in yakında daha fazla ayrıntıyla birlikte özel bir hatıra darphanesi olacağını ve #9999’un Los Angeles County Sanat Müzesi’ne gideceğini duyurdu.
0. Gün Dalgalı çizgiler 28 Kasım 2020’de meydana geldi ve toplam koleksiyonun yaklaşık 9.000’i ilk basımdan sonraki ilk iki ayda basıldı. Snowfro, kalan nane şekerlerini elinde tutmaya karar verdi ve sanat eserlerinin popülaritesi hızla artmaya devam ederken, son birkaç yılda bunları çeşitli aşamalarda piyasaya sürdü.
Tomorrowland NFT satışlarında 2 milyon doları aştı
Dünyaca ünlü EDM festivali Tomorrowland, Solana’da 2 milyon doların üzerinde NFT satışı elde etti.
Tomorrowland’ın süper hayranları ön satış biletleri elde etme, gizli konserlere erişme, hediye çekilişlerine hak kazanma ve festival alanında özel turlara katılma şansına sahip oldu.
Haftanın tweet’i:
Haftanın tweet’i Justin Trimble’ın, Refik Anadol’un çalışmalarının yeni Vegas Sphere’de muhteşem bir şekilde sergilenmesiyle ilgili yorum yapmasına gidiyor. Küre ilk kez bu kapsamda ele alındı NFT Collector’ın makalesi.
Abone
Blockchain’deki en ilgi çekici okumalar. Haftada bir kez teslim edilir.
kaynak: Cointelegraph By Greg Oakford, https://cointelegraph.com/magazine/nft-collector-ai-art-tomorrowland/